Airbus A320: Δεν είναι δεδομένο η αυτοκτονία. Και η EasyJet με τρεις πιλότους

Οργή και κατάπληξη στην πόλη απ' όπου κατάγονταν οι 16 μαθητές λυκείου που σκοτώθηκαν στη συντριβή του Α320 στις Άλπεις.
Οι αεροπορικές εταιρείες EasyJet και Air Transat θα επιβάλουν άμεσα την παρουσία δύο ανθρώπων στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια των πτήσεων
Ο δήμαρχος της Χάλτερν αμ Ζε και ο λυκειάρχης του σχολείου της πόλης που θρηνούν για τον θάνατο 16 μαθητών και δύο καθηγητών από τη συντριβή του Α320 της Germanwings εξέφρασαν σήμερα την "οργή" και την απορία τους για την πληροφορία ότι ο συγκυβερνήτης προκάλεσε προφανώς σκόπιμα το δυστύχημα.
"Αφού πληροφορηθήκαμε τα νέα στοιχεία (...) αναρωτιέμαι πότε θα τελειώσει ο εφιάλτης που ζούμε εδώ στο Χάλτερν αμ Ζε", δήλωσε ο δήμαρχος Μπόντο Κλίμπελ σε συνέντευξη Τύπου που μεταδόθηκε από τη γερμανική τηλεόραση.
Οι μαθητές του λυκείου και οι καθηγητές τους βρίσκονταν στην Ισπανία στο πλαίσιο μιας ανταλλαγής με Ισπανούς μαθητές και επέστρεφαν με την πτήση της Germanwings.
"Το γεγονός ότι ένας άνθρωπος μπόρεσε να προκαλέσει αυτό το δυστύχημα δίνει μια ακόμη πιο φρικτή διάσταση" στην καταστροφή, πρόσθεσε ο δήμαρχος δηλώνοντας ότι ο ίδιος είναι "κατάπληκτος, οργισμένος, άφωνος και σοκαρισμένος βαθύτατα".
Ο Ούλριχ Βέσελ, ο διευθυντής του λυκείου Γιόζεφ-Κένινγκ, είπε ότι ανακοίνωσε την είδηση στους συναδέλφους του στο σχολείο λέγοντάς τους: "τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα απ' όσο πιστεύαμε στην αρχή".
"Αν τα αίτια του δυστυχήματος ήταν μια μηχανική βλάβη, θα μπορούσαμε να φροντίσουμε το πρόβλημα αυτό να μην ξαναπαρουσιαστεί", εξήγησε ο Βέσελ. "Εξοργιζόμαστε που μια αυτοκτονία οδήγησε στον θάνατο άλλους 149 ανθρώπους", πρόσθεσε.
Ο λυκειάρχης είπε ότι δεν ενημέρωσε τους μαθητές γιατί είχαν ήδη σχολάσει όταν έγινε γνωστή η είδηση αυτή.
"Δεν γνωρίζουμε τι ώθησε αυτόν τον νεαρό άνδρα, δεν ξέρουμε αν αντιλαμβανόταν το μέγεθος της απόφασής του, αν ήταν ψυχασθενής", συνέχισε.
 

Οι αεροπορικές εταιρείες EasyJet και Air Transat θα επιβάλουν άμεσα την παρουσία δύο ανθρώπων στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια των πτήσεων

Οι αεροπορικές εταιρείες EasyJet και Air Transat ανακοίνωσαν σήμερα ότι για λόγους ασφαλείας, θα υπάρχουν πλέον πάντα δύο άνθρωποι στα πιλοτήρια των αεροσκαφών τους κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι από αύριο Παρασκευή, 27η Μαρτίου, "θα αλλάξει η διαδικασία" και θα υπάρχουν διαρκώς δύο μέλη του πληρώματος στο πιλοτήριο. "Η απόφαση αυτή ελήφθη σε συνεργασία με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας", εξήγησε η EasyJet.
Από την πλευρά της, η καναδική αεροπορική εταιρεία Air Transat αποφάσισε και αυτή να επιβάλει την παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια των πτήσεων όλων των αεροσκαφών της, μετά την αποκάλυψη ότι το Airbus Α320 της γερμανικής Germanwings ενδέχεται να συνετρίβη σκόπιμα στις Άλπεις από τον συγκυβερνήτη του.
"Αποφασίσαμε ότι θα υπάρχουν πάντα δύο άνθρωποι στο πιλοτήριο", ανέφερε η εκπρόσωπος της εταιρείας, Ντέμπι Καμπάνα. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί άμεσα, από αύριο Παρασκευή.
"Όταν ο ένας από τους δύο πιλότους θα βγαίνει από το κόκπιτ, θα μπαίνει στο πιλοτήριο ο διευθυντής πτήσης", (ο επικεφαλής του πληρώματος καμπίνας), εξήγησε η εκπρόσωπος.
Η εταιρεία Air Transat εδρεύει στο Μόντρεαλ και πραγματοποιεί πτήσεις εντός του Καναδά αλλά και προς την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τη Λατινική Αμερική και τις Αντίλλες.
Οι λόγοι για τους οποίους ο Γερμανός συγκυβερνήτης του Α320 το έριξε στις Άλπεις παραμένουν ακόμη αδιευκρίνιστοι, ωστόσο οι ερευνητές και το υπουργείο Εσωτερικών της Γερμανίας σημειώνουν ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια.
Η Air Canada έγινε σήμερα η τέταρτη αεροπορική εταιρεία που ανακοίνωσε ότι αλλάζει την πολιτική της ώστε να διασφαλίσει πως σε όλες τις πτήσεις της θα υπάρχουν πάντα δύο άνθρωποι στο πιλοτήριο, μετά την αποκάλυψη ότι ο συγκυβερνήτης του Α320 της Germanwings το έριξε σκοπίμως στις γαλλικές Άλπεις.
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Καναδά θα προχωρήσει στην αλλαγή αυτή "χωρίς καθυστέρηση", διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπός της, Πίτερ Φιτζπάτρικ. Σημείωσε ότι η Air Canada παρακολουθεί στενά τις έρευνες για την αεροπορική τραγωδία στην Ευρώπη, προσθέτοντας ότι "προς το παρόν τα αίτια είναι άγνωστα".
Ο Φιτζπάτρικ απέφυγε να αποκαλύψει την πολιτική που ακολουθούσε μέχρι σήμερα η εταιρεία λέγοντας ότι δεν μπορεί να συζητήσει θέματα που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων.

Έρευνες πραγματοποιούνται στην κατοικία του συγκυβερνήτη της Germanwings

Έρευνες στην κατοικία όπου διέμενε ο συγκυβερνήτης του Airbus A320 της Germanwings, Αντρέας Λούμπιτς, στο Ντίσελντορφ καθώς και σε άλλες ιδιοκτησίες, πραγματοποιούν οι αρχές της Γερμανίας για την αναζήτηση εγγράφων και αποδεικτικών στοιχείων, ανακοίνωσε σήμερα ο εισαγγελέας της χώρας αυτής Κριστόφ Κούμπα.
Οι έρευνες άρχισαν μετά τις δηλώσεις του Γάλλου εισαγγελέα της Μασσαλίας, Μπριν Ρομπέν, ο οποίος εκτίμησε ότι ο Λούμπιτς έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος στις γαλλικές Άλπεις με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 150 επιβαίνοντες σε αυτό.
Ο Κούμπα δήλωσε ότι οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος έως ότου ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των ευρημάτων. Ο ίδιος δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες.
Ωστόσο, δημοσιογράφοι του πρακτορείου ειδήσεων Ρόιτερς που βρίσκονταν έξω από πατρικό του Λούμπιτς, δήλωσαν ότι αστυνομικοί μπαινόβγαιναν στην κατοικία κουβαλώντας χάρτινες κούτες.
* Παράλληλα, το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε σήμερα ότι ο αριθμός των Γερμανών υπηκόων που σκοτώθηκαν εξαιτίας της συντριβής είναι μεγαλύτερος από εκείνον που είχε ανακοινωθεί χθες Τετάρτη.
Εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Γερμανίας ανέφερε ότι συνολικά 75 Γερμανοί υπήκοοι σκοτώθηκαν στη συντριβή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες.
Χθες, ο επικεφαλής της Germanwings, Τόμας Βίνκελμαν, είχε ανακοινώσει ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 72 Γερμανοί, ωστόσο είχε διευκρινίσει ότι ο αριθμός αυτός πιθανόν δεν ήταν ακριβής εξαιτίας αποκλίσεων που οφείλονται σε διπλή υπηκοότητα.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην επρόκειτο για αυτοκτονία αφήνει η Ένωση Πιλότων Cockpit, νέα στοιχεία έρχονται στο φως για την προσωπικότητα του συγκυβερνήτη

Ανοιχτό το ενδεχόμενο η συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings να μην οφείλεται σε αυτοκτονία του συγκυβερνήτη, άφησε η Ένωση Πιλότων Cockpit, κάνοντας λόγο και για άλλα πιθανά σενάρια.
«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι στην ιστορία της αεροπλοΐας έχουν υπάρξει κι άλλα κρούσματα αυτοκτονιών. «Πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Βεβαίως αρκετά συνηγορούν υπέρ του σεναρίου ότι μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ψυχικά άρρωστο», συνέχισε, αλλά προειδοποίησε να μην χαρακτηριστεί η συντριβή πρόωρα αυτοκτονία. «Στα νέα στοιχεία των ερευνητών αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Πολλά ερωτήματα είναι ακόμη ανοιχτά. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά και άλλα σενάρια», τόνισε.
Στο μεταξύ ο κανονισμός λειτουργίας των πιλοτηρίων μπαίνει πλέον στο μικροσκόπιο. Μετά τις αεροπορικές εταιρίες που ανακοινώνουν ότι στο εξής δεν θα μπορεί να μείνει ένα άτομο μόνο στο κόκπιτ, ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) Άρνολντ Βάατζ ζήτησε από όλες τις αεροπορικές εταιρείες να καταστήσουν αυστηρότερους οικειοθελώς τους κανόνες του πιλοτηρίου. «Τάσσομαι υπέρ του να πρέπει πάντα ένα άτομο από το πλήρωμα καμπίνας να βρίσκεται στο κόκπιτ όταν το εγκαταλείπει είτε ο κυβερνήτης είτε ο συγκυβερνήτης», δήλωσε ο Βάατζ στην Rheinische Post.
Σε ό,τι αφορά τον συγκυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο RTL από το Μονταμπάουρ –τον τόπο καταγωγής του–, μια παλιά του συμμαθήτριά του δήλωσε ότι πριν από έξι χρόνια της είχε εκμυστηρευθεί ότι έπασχε από υπερκόπωση και κάποιας μορφής κατάθλιψη. Η ίδια ωστόσο δήλωσε ότι τον συνάντησε πριν από τα Χριστούγεννα και της έδωσε την εντύπωση ενός «απολύτως υγιούς νέου».
Ο αυτόματος πιλότος του μοιραίου A320 ρυθμίστηκε για να κατέβει από τα 38.000 στα 100 πόδια, σύμφωνα με την υπηρεσία FlightRadar24
Το σύστημα αυτόματου πιλότου του Airbus A320 της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings που συνετρίβη την Τρίτη στις γαλλικές Άλπεις είχε ρυθμιστεί προκειμένου το επιβατικό αεροσκάφους να πραγματοποιήσει κάθοδο στα 100 πόδια, το χαμηλότερο δυνατό ύψους, πριν από τη μοιραία συντριβή του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία παρακολούθησης των αερομεταφορών FlightRadar24.
Γάλλοι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε στο πιλοτήριο του Airbus και ρύθμισε τον αυτόματο πιλότο του Airbus ώστε αυτό να αρχίσει καθοδική πορεία 3.000 ποδών ανά λεπτό, από τα 38.000 πόδια.
Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων παρακολούθησης που αναλύθηκαν, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αεροσκάφους και μετέβαλε το ύψος δίνοντάς του στην ελάχιστη δυνατή ρύθμιση, δηλαδή τα 100 πόδια. Το αεροσκάφος συνετρίβη σε υψόμετρο 6.000 ποδών.
«Μεταξύ 09:30:52 και 09:30:55 μπορείτε να δείτε ότι η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου άλλαξε χειροκίνητα από τα 38.000 πόδια στα 100 πόδια και 9 δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική του πορεία, πιθανόν με τη ρύθμιση "ανοικτής κατάβασης" του αυτόματου πιλότου», μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς επικαλούμενο σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε ο Φρέντρικ Λίνταλ, διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας παρακολούθησης.
Η υπηρεσία διευκρίνισε ότι απέστειλε τα δεδομένα σε Γάλλους ερευνητές κατόπιν αιτήματός τους.

ShareThis